S’han de tenir en compte tres nivells d’aprofundiment que han d’adquirir els docents pel que fa a l’ús de la tecnologia:
- Nocions bàsiques de la tecnologia
Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del “maquinari” i del “programari” així com les aplicacions d’activitat,un navegador, un programa de comunicacions, un programa de presentació i aplicacions de gestió.Han de ser capaços d’utilitzar la tecnologia (ja sigui amb tota la classe o grups reduïts) i garantir un accés equitatiu d’aquesta.
Els docents han de posseir les competències i coneixements tecnològics dels recursos web que calen per utilitzar la tecnologia a fi de millorar el seu propi perfeccionament professional.
- Aprofundiment de coneixements
Els docents han de conèixer les aplicacions e instruments especifiques i ser capaços d’utilitzar-los amb flexibilitat a l’hora de presentar projectes o bé per solucionar problemes.
Així com ser capaços d'utilitzar xarxes de recursos per ajudar als estudiants a fi d’analitzar i resoldre problema.
Hauran de saber utilitzar les TIC per crear/supervisar els plans de projectes dels estudiants i ser capaços de crear contextos d’aprenentatge flexibles en les aules. Els contextos aquí esmentats, tindran les qualitats d’integrar als alumnes i col·laborar amb ells.
Han de posseir coneixements com a fi de millorar la seva pròpia formació Professional.
- Creació de coneixements
Els docents han de ser capaços de concebre comunitats del coneixement basades en les TIC, i saber utilitzar aquestes tecnologies per fomentar als alumnes la creació de coneixements, així com el seu aprenentatge permanent i reflexiu.
Han de desenvolupar un paper de lideratge i sobretot cal que tinguin la capacitat d’utilitzar les TIC per desenvolupar coneixements professionals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada